söndag 28 februari 2016

Min smink rutin!

                                           Hej!

Idag tänkte jag berätta om min smink rutin. Jag är ganska basic av mig när det gäller smink till vardags. Jag brukar liksom inte t.ex använda en grön ögonskugga ända upp till ögonbrynet, utan jag är mer den tjejen som har det ganska naturligt. Så ifall ni vill veta vad jag använder för smink till vardags så ska ni fortsätta att läsa.

1. Jag börjar med att lägga en conceler under ögonen, på näsryggen, på hakan, på ögonlocket och på mina finnar. Just nu använder jag Maybelline New Yorks Fit Me conceler i nummer 15. Det blandar jag ut med en sponge från H&M. 

2. Sedan tar jag ett puder för att matta ner och sätta min conceler. Då använder jag Maybeline New Yorks Fit Me puder i nummret 125. Först tar jag pudret med en spetsig sponge och trycker fast det där jag har tagit min conceler. Sedan använder jag en puder borste för att aplecerar pudret i resten utav ansiktet.

3.  Nu har vi gjort basen och nu är det time for the eyebrows. 
Då börjar alltid med att kamma igenom mina ögonbryn. Sedan tar jag faktisk en ögonskugga från E.L.F. 
Jag hade precis köpt en ögonbryns skugga. Men vet ni, den var så mörk att det såg ut som om jag hade tagit kol på ögonbrynen. Så jag får använda denna ögonskuggan tills jag har köpt någon ny ögonbryns skugga. 
Men iallafall, jag använder en brun ögonnskugga från E.L.F s palett "Golden Godes". Den applicerar jag med en snedskuren borste. 

4. Jag använder bara en ljusbrun ögonskugga i min globlinje. Som jag sa innan vill jag hålla det ganska basic och enkelt. Så jag tar en ljusbrun ögonskugga från Sunkissed i globlinjen för att få ett djup i ögat. Det gör även så att jag ser lite piggare ut.

5. Mascara time!!!
Den maskaran jag använder just nu är W7 Lashtastic Flase Liquid Lashes. Den är sååå bra och den både ger volym och längd. 

6. Nu är det bara läpparna kvar. Jag börjar alltid med att ta ett Lip Balm. Mina favoriter är just nu EOS. 
Sedan tar jag mitt läppstift från Max Factor i färgen 615 Star Dust Pink. 

                Detta var min smink rutin och dagens inlägg!

Hoppas ni gillade det ni precis har läst så hörs vi i nästa inlägg!

                                Puss / Ella <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar